اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بارش باران جاده‌های جنگل رشتخوار، جنت‌آباد و تربت حیدریه را مسدود کرد

فرماندار رشتخوار با اشاره به جاری شدن آب روان کال سالار در این شهرستان، گفت: بارش باران جاده‌های جنگل رشتخوار، جنت‌آباد و تربت حیدریه را مسدود کرد.

بارش باران جاده‌های جنگل رشتخوار، جنت‌آباد و تربت حیدریه را مسدود کرد

خالقداد عرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشتخوار با اشاره به بارش باران در این شهرستان طی 24 ساعت اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه در بحث سیلاب‌ها، سیل خطرناکی در رشتخوار گزارش نشده، همچنین، بیشتر سیلاب‌های شکل گرفته به‌صورت آب روان بوده که در همه رودخانه‌های فصلی این شهرستان هم‌اکنون‌ جریان دارد.

فرماندار رشتخوار تاکید کرد: همزمان با آغاز بارش‌های شدید در رشتخوار، تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر، بخشداران و دهیاران در اماده‌باش کامل برای مقابله با هر حادثه احتمالی به سر می‌برند.

وی با اشاره به جاری شدن آب روان کال سالار در رشتخوار، اضافه کرد: بارش باران جاده‌های جنگل رشتخوار، جنت‌آباد و تربت حیدریه را مسدود کرد.

فرماندار رشتخوار گفت: با اعلام آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی روستایی و کوچه‌های بافت قدیمی رشتخوار که طرح هادی در آن اجرا نشده با همکاری هلال احمر و ظرفیت این شهرستان، آب منازل تخلیه شد.

عرب با اشاره به اینکه این حادثه خسارت نداشته است، افزود: بارش‌های پی در پی موجب شده ۵ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب آب در پشت سد شهید یعقوبی جمع شود و در هر ثانیه ۹ متر مکعب آب وارد سد می‌شود که امیدواریم بارندگی‌ها در رستخوار تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۳۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است، تاکید کرد: روستاهای احمدآباد استانه، محمدآباد، عباس‌آباد و روح‌آباد  از جمله روستاهایی درگیر سیلاب هستند که هم‌اکنون در تعدادی از این روستاها کار امدادرسانی ادامه دارد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول